Najbliższy Zlot |
Ogólnopolski Zlot Polskiego Klubu Espero 2012
Zlot odbędzie się w terminie 30 czerwca -1 lipiec 2012. Wszystkich serdecznie zapraszamy.
Miejscie: Ośrodek Iłki
Miejscowość: Swolszewice Małe
Czytaj więcej >>>
Najbliższy Zlot Lokalny
|
Szybki dostęp |
FORUM DYSKUSYJNE
|
|
Wnętrze |
|
Wnętrze
|
Deska
rozdzielcza sprawia bardzo miłe wrażenie, choć nie każdemu
się podoba. Plastik z którego ją wykonano jest identyczny
z tym stosowanym w Oplu Vectra.
Jedyną różnicą jest kolor
- w Vectrze czarny , w Espero jasno szary (w
niektórych wersjach kremowy).
Deska w
połączeniu z dopasowanymi do niej boczkami drzwi tworzy
całkiem zgrabną całość.
|
|
Nachylenie
deski, jej odpowiednie ukształtowanie i rozmieszczenie
poszczególnych przycisków, pokręteł zapewnia wysoką
funkcjonalność i umożliwia bezpieczne kierowanie
pojazdem bez odrywania uwagi od jezdni. |
|
Zestaw
wska?ników jest dobrze dopasowany do deski, jest bardzo
przyjemny dla oka i funkcjonalny. Zawiera trzy tarcze
(prędkościomierz , obrotomierz , wska?nik temp. silnika i
ilości paliwa w zbiorniku), oraz zestaw dobrze widocznych
lampek. |
|
Espero
posiada wydajny układ wentylacji i ogrzewania.
Odpowiedzialnych za przewietrzanie wnętrza jest 10 kratek.
Jednak oddzielnie zamknąć można tylko 2 - umieszczone
centralnie na desce.
Na konsoli
środkowej znajdują się trzy obrotowe pokrętła sterujące
kierunkiem , siłą i temperaturą nawiewanego powietrza oraz
oddzielne przełączniki do wewnętrznej recyrkulacji
powietrza oraz do bardzo wydajnej klimatyzacji (opcja).
Opcjonalna, ale niedroga, klimatyzacja jest nieoceniona
zarówno w gorące, jak i deszczowe dni. Mimo że nie jest to
klimatyzacja w pełni automatyczna (nie utrzymuje stałej,
zadanej temperatury) to chłodne, świeże powietrze
zdecydowanie poprawia komfort i bezpiecze?stwo jazdy
podczas upałów. Z kolei podczas deszczu suche powietrze z
klimatyzacji skierowane na szyby powoduje natychmiastowe
usunięcie z nich pary wodnej i tym samym
zwiększenie bezpiecze?stwa jazdy. |
|
Siedzenia
Espero to kopia tych z Vectry , nawet tapicerka jest
identyczna, różni się tylko deseniem. Fotele są komfortowe
dobrze podpierają uda oraz zapewniają dobre trzymanie
boczne. Konstrukcja foteli jest wytrzymała - nie ma luzów
, żadnych pęknięć nawet po dużych przebiegach.
Fotel
kierowcy posiada regulację wysokości (korba) , regulację
podparcia lęd?wiowego (opcja) oraz oczywiście regulację
pochylenia oparcia (w
modelach do 95 pokrętło- po 95 gałka ) i przesuwu
fotela. Fotele w modelach produkowanych po 96r posiadają
estetyczną obudowę szyny prowadnicy.
Komfort
jazdy jest bardzo wysoki , szczególnie dużo jest miejsca -
najwięcej w tej klasie
( Passat , Mondeo , Vectra to przy Espero mikrusy!!!!!! ).
Siedzenia tylne mają konstrukcję podobną do przednich. Kąt
pochylenia oparcia wynosi 27 stopni. We wszystkich
wersjach w oparcie tylne wbudowano wygodny podłokietnik |
|
Wszystkie
drzwi posiadają szerokie podłokietniki i są wyłożone tą
samą, przyjemną w dotyku, tapicerką co siedzenia.
Wnętrze Espero jest bardzo
obszerne (prawdopodobnie największe w swojej klasie)
podobnie jak bagażnik (prawdziwa piwnica) 560l wg normy
VDA.
Niestety
oparcia nie są składane. Na pocieszenie użytkownik
otrzymuje rękaw na narty. |
|
Bagażnik
można otworzyć z wnętrza lub z kluczyka. Zamek ukryto pod
tylnym znaczkiem firmowym Daewoo.
W bagażniku
pod wykładziną znajduje się pełno wymiarowe koło zapasowe
oraz komplet narzędzi , które umieszczono w
specjalnym styropianowym pojemniku.
Dzięki
takiemu umieszczeniu nic nie stuka i łatwo utrzymać
porządek. |
|
|