Najbliższy Zlot
Ogólnopolski Zlot
Polskiego Klubu Espero
2012

Zlot odbędzie się w terminie
30 czerwca -1 lipiec 2012. Wszystkich serdecznie zapraszamy.

Miejscie: Ośrodek Iłki

Miejscowość: Swolszewice Małe

Czytaj więcej >>>



Najbliższy Zlot Lokalny


Szybki dostęp
FORUM DYSKUSYJNE

Losowa Fotka
Reklama

Ulter

eXtreme-fusion

of.pl

jtng

Nadwozie

Nadwozie

Espero występuje w 1 wersji nadwozia - sedan. Za sylwetkę odpowiada włoska firma stylistycna Bertone. Jest to projekt odrzucony przez Citroena, kiedy to sylwetka ta projektowana była "na" nową Xantię, jednakże Francuzi uznali ten projekt za bardzo zbliżony do XM i wybrali inny (moim skromnym zdaniem duuuużo brzydszy). Wtedy to u Bertone zjawili się Korea?czycy i już pod koniec 90r. model zaczął opuszczać bramy fabryki jako Espero.

Nadwozie Espero jest całkiem sztywne i odporne na zginanie i skręcanie. Przeprowadzono ponad 150 testów na wytrzymałość na zderzenia oraz test  deformacji dachu (z naciskiem 1,5-krotnie większym od masy samochodu gotowego do jazdy).

W Espero zastosowano następujące elementy mające wpływ na bezpiecze?stwo:

1.Przednia podłużnica mająca w razie wypadku zadanie utrzymać silnik w komorze silnikowej i zapobiec wtargnięciu jego elementów do kabiny pasażerskiej

2.Belka wzmacniająca przegrodę przednią minimalizuje ryzyko ewentualnego wtargnięcia elementów silnika do kabiny. Redukuje również drgania wewnętrzne (NVH) poprzez ograniczenie ruchów deski rozdzielczej i związanych z nią elementów

3.Belki poprzeczne siedze? wykonane zostały z bardzo wytrzymałych materiałów. Wraz z usztywnieniami bocznymi i wzmocnionym słupkiem B minimalizują skutki zderze? bocznych. W razie wypadku energia uderzenia rozprowadzana jest dzięki nim na całe nadwozie

4.We wszystkich drzwiach znajdują się belki przeciwuderzeniowe

5.Drzwi przednie zostały skonstruowane tak, aby po zamknięciu zachodziły na drzwi tylne. Zapobiega to ich zablokowaniu się w przypadku zderzenia czołowego.

6.Struktura nadwozia została zaprojektowana tak, aby w sposób kontrolowany amortyzować uderzenia od tyłu. Za tylnym siedzeniem znajdują się wzmocnienia, tak by oparcie mogło powstrzymać przesuwającą się podczas zderzenia zawartość bagażnika.

7.Przednie i tylne zderzaki są trójwarstwowe. Ich konstrukcja całkowicie absorbuje uderzenia z prędkością do 13 km/h bez odkształce? ( sam sprawdzałem ;) ). W razie poważniejszych kolizji pomagają równomiernie rozłożyć siłę uderzenia.

8.Reflektory wraz z kierunkowskazami stylistycznie stanowią integralną część karoserii. Sprawiają wrażenie wtopionych w maskę, zderzak i błotnik. Potwierdza to konsekwentną stylistykę i poprawia aerodynamikę. Zastosowane reflektory wielościenne mają wydajność o 10% większą od świateł konwencjonalnych. Espero jako jeden z pierwszych aut na rynku posiada przezroczyste klosze lamp - tak modne ostatnio. Wszystkie modele posiadają poziomą regulację światła reflektora. Pochylenie może być regulowane w 4 pozycjach. Pozwala to na odpowiednie ustawienie reflektorów zależnie od obciążenia tyłu samochodu. Wszystkie Esperaki wyposażone są w przednie lampy przeciwmgielne, umieszczone w dolnej części przedniego zderzaka. Tylne lampy są zespolone ( podzielone na 2 boczne i jedną centralną ) . Zawijają się na tyle zapewniając tym samym dobrą ich widoczność - nawet patrząc z boku widać stop, pozycję, kierunkowskazy.


Power by: eXtreme-fusion 4.11 || Opracowanie graficzne by rider || Edycja i zmiany graficzne: Jabuszko
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania materiałów ze strony bez zgody autora. Š 2008 Klub Espero. @OF.Espero.KD465