|
Nadwozie
Espero jest całkiem sztywne i odporne na zginanie i
skręcanie. Przeprowadzono ponad 150 testów na wytrzymałość
na zderzenia oraz test deformacji dachu (z naciskiem
1,5-krotnie większym od masy samochodu gotowego do jazdy).
|
W Espero
zastosowano następujące elementy mające wpływ na
bezpiecze?stwo: |
|
1.Przednia podłużnica mająca w razie wypadku zadanie
utrzymać silnik w komorze silnikowej i zapobiec
wtargnięciu jego elementów do kabiny pasażerskiej |
|
2.Belka
wzmacniająca przegrodę przednią minimalizuje ryzyko
ewentualnego wtargnięcia elementów silnika do kabiny.
Redukuje również drgania wewnętrzne (NVH) poprzez
ograniczenie ruchów deski rozdzielczej i związanych z nią
elementów |
|
3.Belki
poprzeczne siedze? wykonane zostały z bardzo wytrzymałych
materiałów. Wraz z usztywnieniami bocznymi i wzmocnionym
słupkiem B minimalizują skutki zderze? bocznych. W razie
wypadku energia uderzenia rozprowadzana jest dzięki nim na
całe nadwozie |
|
4.We
wszystkich drzwiach znajdują się belki przeciwuderzeniowe
|
5.Drzwi
przednie zostały skonstruowane tak, aby po zamknięciu
zachodziły na drzwi tylne. Zapobiega to ich zablokowaniu
się w przypadku zderzenia czołowego. |
6.Struktura
nadwozia została zaprojektowana tak, aby w sposób
kontrolowany amortyzować uderzenia od tyłu. Za tylnym
siedzeniem znajdują się wzmocnienia, tak by oparcie mogło
powstrzymać przesuwającą się podczas zderzenia zawartość
bagażnika. |
|
7.Przednie
i tylne zderzaki są trójwarstwowe. Ich konstrukcja
całkowicie absorbuje uderzenia z prędkością do 13 km/h bez
odkształce? ( sam sprawdzałem ;) ). W razie poważniejszych
kolizji pomagają równomiernie rozłożyć siłę uderzenia.
|
8.Reflektory wraz z kierunkowskazami stylistycznie
stanowią integralną część karoserii. Sprawiają wrażenie
wtopionych w maskę, zderzak i błotnik. Potwierdza to
konsekwentną stylistykę i poprawia aerodynamikę.
Zastosowane reflektory wielościenne mają wydajność o 10%
większą od świateł konwencjonalnych. Espero jako jeden z
pierwszych aut na rynku posiada przezroczyste klosze
lamp - tak modne ostatnio. Wszystkie modele posiadają
poziomą regulację światła reflektora. Pochylenie może być
regulowane w 4 pozycjach. Pozwala to na odpowiednie
ustawienie reflektorów zależnie od obciążenia tyłu
samochodu. Wszystkie Esperaki wyposażone są w przednie
lampy przeciwmgielne, umieszczone w dolnej części
przedniego zderzaka. Tylne lampy są zespolone ( podzielone
na 2 boczne i jedną centralną ) . Zawijają się na tyle
zapewniając tym samym dobrą ich widoczność - nawet patrząc
z boku widać stop, pozycję, kierunkowskazy. |