Pompa Wspomagania - Części składowe, wymiana łożyska
Części składowe:
1. Nakrętka
2. Podkładka sprężynująca
3. Koło pasowe
4. Seger
5. ?ożysko-6203DA
6. Zimering-20/36/7 TC
7. Wałek pąpy
8. Korpus-YOUNG SHIN
9.sprężyna dociskowa
10. Przegroda wewnętrzna +oring większy
11. Oring mały
12. Wewnętrzny mechanizm tłoczący+dekiel tylny
13. Śróby skręcające pąpe .
Tak wygląda moja pompa przygotowana do składania.Wcześniej rozsypało się łożysko co zniszczyło zimering ,przez co powietrze dostało się do układu obiegu płynu wspomagania.Uniosły się pary i dymy z maski bo spieniony płyn wylatywał ze zbiorniczka wyrównawczego na gorący silnik i kolektor. Z gaśmicą w pogotowiu jechałem 1,5 godz w korku-koszmar! Naprawa przy własnej robociżnie-zimering-5zł,łożysko-10 zł,silikon wys.tęp.-wydębiłem za friko,no i płyn-olej fluide ATX-25.30(jeśli to ten co trzeba?)
Opis demontażu
- Rozpoczynamy od zdjęcia obudowy filtra powietrza wraz z orurowaniem.
- Następnie zdjąć pasek wielorowkowy- tj napinacz(rolka na dole)docisnąć stylem drwenianym w dół i tak trzymając ,sposobem zdjąć pasek z koła pasowego.
- Odkręcić górny wąż(dolnego nie) i odkręcamy pompe.
- Pomiędzy kołem pasowym są dwa otwory ,przez które odkręca się korpus pompy kluczem sztorcowym-13(długie).
- Wyciągamy i kluczem 16(taki "skośny "myk)odkręcamy cie?szy wąż (ten do przekładni kier.)
- W otwory po śróbach mocujących wkłada się dwa pręty (śróbokręty)i odkręcamy koło pasowe i śróby od dekla tylnego (uwaga na wylatujące łopatki pompy).
- Wałek i łożysko wybija się w kierunku koła pasowego po zdęciu segera.
- I gotowe-składamy w odwrotnej kolejności .
POWODZENIA |