Zauważyłem lekką poprawę elastyczności silnika na niższych
obrotach. Przy maksymalnych obrotach silnika nie zauważam różnicy.
Jaki może być tego efekt, albo czego się po tej zmianie
spodziewam ? Spodziewam się niewielkiego spadku zużycia paliwa i
poprawy eksploatacji w je?dzie miejskiej.
Nie mam instalacji gazowej, a podobno to pomaga szczególnie przy
je?dzie na gazie (gaz ma jeszcze wyższą liczbę oktanową).
(Andrzei)
- szybciej się wkręca na obroty,
- znikła "dziura w gazie" ok. 2,0-2,5 tyś/obr,
- ogólnie lżej się porusza.
Jak ze spalaniem? NIe wiem, muszę polatać i sprawdzić.
Po 2 tygodniach:
Minęło 2 tygodnie od założenia zworki i: 1. spalanie
nieznacznie spadło (ok. 0,5-1,0l./100), ale dlatego, ze noga mi
"spuchła" . Zresztą ciężko mi teraz to sprawdzić bo
latam tylko do pracy i z powrotem, a mieszkam na Tarchominie
(psiakrew korki). 2. autko śmiga jak wściekłe (brak dziury w
gazie ale o tym już pisałem). 3. Przestał się pojawiać
(okresowo) check engine - poprzednio był to błąd 44. 4. Jeżdżę
na PB i LPG - silnik 1.8 CD. 5. Z kompem nic się nie dzieje (bo nie
może - zworka jest firmowo zakładana do Lanowozów). I teraz o
kopmach to co wiem. Według materiałów pisanych są dwa rodzaje
komputerów XXXX-S i XXXX-6 i oba (chyba mają wtyczki). Przyjaciel
miał espero 1,5 z kompem bez wtyczki i twierdził ( a sprawdził to
raczej dokładnie), że ma jeszcze inny rodzaj komputera. Czyli skośnookie
kładli to co w danej chwili mieli pod ręką. Wtyczkę - zworkę z
całą odpowiedzialnością polecam jako prosty i tani tjuning. Jest
poprawa i nie ma dwóch zda?. A jakie działanie psychologiczne/? .
(Sportsterek)
przejechalem 2km..to co zauwazylem..albo mi sie wydaje.. to ze
tak od 3-3.5tys obrotow lepiej sie zbiera..po prostu plynniej i
lzej..jak to wplynie na spalanie i czy z ta elastycznoscia to czasem
nie jest tylko moja autosugestia to sie okaze za jakis czas [Samoróba]
Ale potem... "eh to placebo no ale jesli 3.65 moze tak
bardzo poprawic humor to warto"
(qbaj)
Ludzie to najlepszy "tuning" jaki zrobiłem w tym
aucie. I to za 3,6 zł ! Co zauważyłem - jedynka i dwójka (samochód
na gazie) wchodzi na obroty jak na benzynie, silnik się wyciszył,
przełącza się na gaz bez szarpnięć. Ogólnie lepsza jazda. Co
ze spalaniem? Poczekamy , na pewno coś "naskrobię". Acha
- ta część jest od lanosa ale pasuje do espero 1,5. Podwajcie nr
katalogowy (ten ze zdjęcia) Niech żyje selektor !!!3
(BOJKOT)
Co zauwazylem to to tez od 2 do 3 tys samochod lepiej przyspiesza
troszeczke. Lepije kreca sie na obroty. Jezlei chodiz o spadek
temperatury silnika u mnie jest bez zmian jak bylo tak i jest
esperak sie wydaje jakis lzejszy. Co do pracy silnika na wolnych
obrotach neizauwazylem bo gdy tylko podlazcylem zlaczke z buta bylo
ale jutro zobacze na spokojnie
(Bartek1112 Klubowy Viper)
Pierwsza sprawa którą odczułem to bezszelestne prawie przeżucenie
się z benzyny na gaz - nawet nie wiedziałem kiedy to miało
miejsce! Przedtem było szarpnięcie i natychmiastowy spadek obrotów
a teraz nic z tych żeczy. Druga sprawa - przepiękna praca silnika
pomiędzy poszczególnymi biegami - silnik pracuje teraz dużo
bardziej kulturalnie - nie szarpie tak jak wcześniej przy zmianie
biegów - jest baaaardzo elastyczny - równiutko i płynnie pracuje
- wcześniej przy dodawaniu gazu telepało mi trochę samochodem - a
teraz przyśpieszenie jest baaardzo płynne..... pięknie i płynnie
wchodzi na obroty.... Przyśpieszenie? Też jest różnica - wcześniej
samochód poprostu WY? a nie jechał - teraz pięknie, gładzituko,
i przedewszystkim płynnie nabiera przyśpieszenia, samochód wydał
się własnie (jak już ktoś wcześniej wspomniał) lżejszy -
nareszcie zaczoł je?dzić jak się należy.... OGÓLNIE JESTEM
BARDZO ZADOWOLONY
(?ukasz_Gajer) |