Najbliższy Zlot
Ogólnopolski Zlot
Polskiego Klubu Espero
2012

Zlot odbędzie się w terminie
30 czerwca -1 lipiec 2012. Wszystkich serdecznie zapraszamy.

Miejscie: Ośrodek Iłki

Miejscowość: Swolszewice Małe

Czytaj więcej >>>



Najbliższy Zlot Lokalny


Szybki dostęp
FORUM DYSKUSYJNE

Losowa Fotka
Reklama

Ulter

eXtreme-fusion

of.pl

jtng

Przedstawienie

ESPERO



Daewoo Espero, może już nie pierwszej młodości, nadal jest nowoczesnym i doskonale wyposażonym samochodem średniej klasy. Pomyślany był od początku nie tylko jako samochód rodzinny, ale też samochód dla bardziej wymagających i lubiących prędkość użytkowników (opór powietrza Cx=0.29). Projekt nadwozia stworzony przez włoskich stylistów, początkowo był skierowany dla Citroena, lecz fracuzi nie zainteresowali się tym projektem, wręcz przeciwnie uznali go za szpetny. Taką stylistyką nadwozia zainteresowała się pewna dynamicznie rozwijająca się firma korea?ska, czyli Daewoo (świeć panie nad jej duszą ;-)). Od września 1991 roku Espero weszło do salonów sprzedaży w Korei i USA. Były to tylko wersje CD z silnikami 1,8 i 2,0 chociaż niektórzy twierdzą że na rynku ameryka?skim sprzedawano wersje z większymi silnikami, by wyjść naprzeciw wymaganiom tubylców. W 1994 roku Espero można było kupić już w Europie, a w 1996 po wykupieniu przez Daewoo fabryki FSO na ?eraniu również w Polsce.

W naszym kraju Espero stało się niezwykle popularnym samochodem, sprzedawane u nas wersje to 1,8 , 2,0 i trochę nowszy 1,5 16V. Uznano go za rodzinny samochód z super wyposażeniem w bardzo przystępnej cenie. Daewoo sprzedało ogromną ilość tych samochodów, lecz niestety czas płynął, w 1999 roku wycofano nasz samochód ze sprzedaży. Jego miejsce zajęła Nubira (fuj). Jednak zainteresowanie Espero nie słabnie czego przykładem jest ta strona, samochód nadal ma ogromną rzeszę zwolenników, szczególnie pośród taksówkarzy. Obecne ceny utrzymują się na poziomie 12 - 18 tyś złotych, zależnie od modelu, wyposażenia i rocznika.


początek 1991 r.

Powstaje projekt nadwozia espero i zostaje zaakceptowany przez Daewoo

09.1991 r.

wprowadzenie do produkcji, sprzedaż w Korei i USA(wersje 1.8 i 2.0)

09.1994 r.

Espero dostępne w Europie, również w wersji 1,5

04.1996 r.

rozpoczęcie montażu w FSO na ?eraniu

10.1996 r. wszystkie wersje Espero dostają wspomaganie
02.1999 r. wycofanie ze sprzedaży wrsji 2,0 i 1,8 a nasepnie 1,5
 koniec 02.1999 r. zako?czenie montowania Espero



Power by: eXtreme-fusion 4.11 || Opracowanie graficzne by rider || Edycja i zmiany graficzne: Jabuszko
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania materiałów ze strony bez zgody autora. Š 2008 Klub Espero. @OF.Espero.KD465