Najbliższy Zlot
Ogólnopolski Zlot
Polskiego Klubu Espero
2012

Zlot odbędzie się w terminie
30 czerwca -1 lipiec 2012. Wszystkich serdecznie zapraszamy.

Miejscie: Ośrodek Iłki

Miejscowość: Swolszewice Małe

Czytaj więcej >>>



Najbliższy Zlot Lokalny


Szybki dostęp
FORUM DYSKUSYJNE

Losowa Fotka
Reklama

Ulter

eXtreme-fusion

of.pl

jtng

Naprawa głośno pracujących wycieraczek

Naprawa głośno pracujących wycieraczek

I. Demontaż mechanizmu:

1. Odkręcamy wycieraczki, pod plastikowymi osłonami znajduje się nakrętka.
2. Odkręcamy podszybie, 4 śrubki na śrubokręt krzyżak (2 pod plastikowymi dekielkami).
3. Po zdjęciu podszybia ukazuje się nam mechanizm. Przykręcony jest 2 dużymi plastikowymi nakrętkami i jedną śrubką (koło silniczka na dole).
4. Odłączamy też przewód zasilający :

II. Jak rozebrać mechanizm???

1. Odkręcamy mechanizm od silniczka z przekładnią, 3 śrubki + jedna nakrętka która jest na wałku przekładni.
2. Odkręcamy stojan od przekładni 2 śruby i go zdejmujemy.
3. Odkręcamy dekiel przekładni 3 śruby
4. Wyjmujemy duże koło zębate
5. Wyjmujemy też wirnik. Na nim jest łożysko które trzeba wymienić(jeżeli jest zużyte).
6. Zostaje nam sam kadłub



III. Naprawa przekładni.

1. Wybijamy tulejki i zakładamy nowe (od rozrusznika malucha). Tulejki będą lekko wchodzić dlatego przyklejamy je na kleju. Z tym że tę na górze przykleiłem trochę wyżej Ponieważ miałem wytarty wałek. Jeżeli podniosłem tulejkę to wałek będzie pracował w nie wytartym miejscu.




2. Teraz zabieramy się za plastikowe tulejki gdzie pracują śruby z wieloklinem do których przykręca się ramiona wycieraczek. To ten element który przykręcony jest dużą plastikową nakrętką do auta (mowa o tym była na początku).
3. Zdejmujemy seger, wyjmujemy śrubę z wieloklinem (wałek).
4. Teraz musi nam ktoś wyfrezować otwory w tym plastikowym elemencie z obu stron. Umieścimy tam tulejki (od rozrusznika malucha) tylko trochę skłócone (można całe ja skróciłem bo obawiałem się nadmiernego osłabienia plastikowego elementu). Osadzamy oczywiście na kleju.
5. To chyba wszystko składamy cały mechanizm, a jeszcze dodam że u mnie segery były kompletnie zardzewiałe i musiałem kupić nowe. Trzeba też pamiętać jak był złożony cały mechanizm. Może się okazać że wycieraczki będę zatrzymywać się na górze szyby, a nie na dole. Chodzi o dobre pozakładanie wszystkich drążków.


Wykorzystane elementy:
- 6 tulejek od rozrusznika malucha
- klej np. poxipol do metalu
- łożysko
- 2 segery

Majonez

Power by: eXtreme-fusion 4.11 || Opracowanie graficzne by rider || Edycja i zmiany graficzne: Jabuszko
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania materiałów ze strony bez zgody autora. Š 2008 Klub Espero. @OF.Espero.KD465