Najbliższy Zlot |
Ogólnopolski Zlot Polskiego Klubu Espero 2012
Zlot odbędzie się w terminie 30 czerwca -1 lipiec 2012. Wszystkich serdecznie zapraszamy.
Miejscie: Ośrodek Iłki
Miejscowość: Swolszewice Małe
Czytaj więcej >>>
Najbliższy Zlot Lokalny
|
Szybki dostęp |
FORUM DYSKUSYJNE
|
|
Naprawa głośno pracujących wycieraczek |
|
Naprawa głośno pracujących wycieraczek
I. Demontaż mechanizmu:
1. Odkręcamy wycieraczki, pod plastikowymi
osłonami znajduje się nakrętka.
2. Odkręcamy podszybie, 4 śrubki na
śrubokręt krzyżak (2 pod plastikowymi
dekielkami).
3. Po zdjęciu podszybia ukazuje się nam
mechanizm. Przykręcony jest 2 dużymi
plastikowymi nakrętkami i jedną śrubką (koło
silniczka na dole).
4. Odłączamy też przewód zasilający :
II. Jak rozebrać mechanizm???
1. Odkręcamy mechanizm od silniczka z
przekładnią, 3 śrubki + jedna nakrętka która
jest na wałku przekładni.
2. Odkręcamy stojan od przekładni 2 śruby i
go zdejmujemy.
3. Odkręcamy dekiel przekładni 3 śruby
4. Wyjmujemy duże koło zębate
5. Wyjmujemy też wirnik. Na nim jest łożysko
które trzeba wymienić(jeżeli jest zużyte).
6. Zostaje nam sam kadłub
III. Naprawa przekładni.
1. Wybijamy tulejki i zakładamy nowe (od
rozrusznika malucha). Tulejki będą lekko
wchodzić dlatego przyklejamy je na kleju. Z
tym że tę na górze przykleiłem trochę wyżej
Ponieważ miałem wytarty wałek. Jeżeli
podniosłem tulejkę to wałek będzie pracował
w nie wytartym miejscu.
2. Teraz zabieramy się za plastikowe tulejki
gdzie pracują śruby z wieloklinem do których
przykręca się ramiona wycieraczek. To ten
element który przykręcony jest dużą
plastikową nakrętką do auta (mowa o tym była
na początku).
3. Zdejmujemy seger, wyjmujemy śrubę z
wieloklinem (wałek).
4. Teraz musi nam ktoś wyfrezować otwory w
tym plastikowym elemencie z obu stron.
Umieścimy tam tulejki (od rozrusznika
malucha) tylko trochę skłócone (można całe
ja skróciłem bo obawiałem się nadmiernego
osłabienia plastikowego elementu). Osadzamy
oczywiście na kleju.
5. To chyba wszystko składamy cały
mechanizm, a jeszcze dodam że u mnie segery
były kompletnie zardzewiałe i musiałem kupić
nowe. Trzeba też pamiętać jak był złożony
cały mechanizm. Może się okazać że
wycieraczki będę zatrzymywać się na górze
szyby, a nie na dole. Chodzi o dobre
pozakładanie wszystkich drążków.
Wykorzystane elementy:
- 6 tulejek od rozrusznika malucha
- klej np. poxipol do metalu
- łożysko
- 2 segery
Majonez
|
|