Najbliższy Zlot |
Ogólnopolski Zlot Polskiego Klubu Espero 2012
Zlot odbędzie się w terminie 30 czerwca -1 lipiec 2012. Wszystkich serdecznie zapraszamy.
Miejscie: Ośrodek Iłki
Miejscowość: Swolszewice Małe
Czytaj więcej >>>
Najbliższy Zlot Lokalny
|
Szybki dostęp |
FORUM DYSKUSYJNE
|
|
Naprawianie przerwanych przewodów ABS'u by Piotr_W |
|
Naprawianie przerwanych przewodów ABS'u
Artykuł napisany przez klubowicza Piotr_W
i umieszczony na naszym klubowym forum.
Szanowni Koledzy. Postanowiłem się podzielić
z Wami moim osiągnięciem. Mam nadzieję, że
poniższy opis zaoszczędzi wielu z Was trochę
pieniędzy i czasu oraz przysporzy
majsterkowiczom dużo satysfakcji
Podobnie jak większość użytkowników Espero z
ABS i mnie spotkała niespodzianka w postaci
przerwanych przewodów ABS. Gdy już
zdiagnozowałem usterkę, zapytałem o cenę
przewodów od ABS. Cena zmusiła mnie do
zastanowienia się, czy nie można by naprawić
tej usterki taniej. Drugim istotnym
warunkiem było aby po naprawie przewody
pracowały równie długo jak oryginalne.
Jakość fabrycznych przewodów jest wysoka.
Wewnętrzne żyły są odporne na częste
zginanie a izolacja gruba i sztywna. Trudno
jest dobrać taki przewód z pośród dostępnych
na rynku, który spełniałby tak rygorystyczne
wymagania i warunki pracy.
Do rzeczy:
1. Kupiłem w sklepie muzycznym przewód
dwużyłowy z ekranem (bez ekranu nie było -
oryginale przewody nie posiadają ekranu) o
zbliżonej grubości (6,3mm) i wyglądzie
zewnętrznym co oryginał (podobny przewód
można z pewnością kupić w dobrym sklepie z
częściami RTV) - 3,5zł/mb -> 4mb.
2. W sklepie motoryzacyjnym udało mi się
dostać złącza hermetyczne pozwalające na
łączenie 2 żył ze sobą - 10zł/szt. -> 4szt.
3. Mając te rzeczy uciąłem oryginalne
przewody w miejscu gdzie uległy przerwaniu.
Następnie przeciąłem je w pobliżu miejsca
gdzie wchodzą do kabiny (w pobliżu zbiornika
wyrównawczego z płynem chłodniczym). Warto
zaznaczyć przewody aby po ucięciu nie
pomylić ich ze sobą. Jeśli ktoś ma ochotę to
oczywiście lepiej byłoby dostać się do
modułu ABS umieszczonego powyżej pedałów
kierowcy, jednak na pewno zajmie to dużo
więcej czasu.
tu znajduje się link, w którym coś o tym
pisałem
4. Zarobiłem wystające "kikuty" przewodów i
założyłem nowo zakupione złącza hermetyczne.
5. Z nowego przewodu uciąłem odcinki o
długości od miejsca ucięcia ("kikuty") do
gniazda w kole.
6. Ucięte odcinki przewodów i pozostałe
oryginalne zabrałem ze sobą, gdzie w domu
zarobiłem im ko?cówki.
7. Z jednej strony starych kabli założyłem
oryginalne wtyki wchodzące do czujników przy
kołach. Z drugiej jedną część z nowo
zakupionych złączy.
8. Na nowo ucięte przewody założyłem złącza
hermetyczne w taki sposób aby pełniły one
rolę przedłużacza.
9. Teraz wystarczyło już tylko wszystko
połączyć.
Wymierzone i wykonane w w/w sposób przewody
(przedłużacze) wydają się za długie dlatego
należy je zwinąć i gdzieś schować. W razie
gdy znowu złamie się (oryginalny) przewód
wystarczy odciąć przerwany przewód oraz
nieco odkręcić przewodu ze "szpulki".
Aha, jeszcze jedno. Do czynności tych
wystarczy wyłączyć zapłon, odłączanie
akumulatora nie jest konieczne. Pozostaje
życzyć powodzenia i zrozumienia tekstu
Niestety nie mam technicznych możliwości aby
zademonstrować tę przeróbkę na zdjęciach
-----------------
Pozdrawiam Serdecznie
Piotr_W
Jakieś
pytania?
Oto link do wątku na forum
|
|