Najbliższy Zlot
Ogólnopolski Zlot
Polskiego Klubu Espero
2012

Zlot odbędzie się w terminie
30 czerwca -1 lipiec 2012. Wszystkich serdecznie zapraszamy.

Miejscie: Ośrodek Iłki

Miejscowość: Swolszewice Małe

Czytaj więcej >>>



Najbliższy Zlot Lokalny


Szybki dostęp
FORUM DYSKUSYJNE

Losowa Fotka
Reklama

Ulter

eXtreme-fusion

of.pl

jtng

Naprawianie przerwanych przewodów ABS'u by Piotr_W

Naprawianie przerwanych przewodów ABS'u

Artykuł napisany przez klubowicza Piotr_W i umieszczony na naszym klubowym forum. Szanowni Koledzy. Postanowiłem się podzielić z Wami moim osiągnięciem. Mam nadzieję, że poniższy opis zaoszczędzi wielu z Was trochę pieniędzy i czasu oraz przysporzy majsterkowiczom dużo satysfakcji Podobnie jak większość użytkowników Espero z ABS i mnie spotkała niespodzianka w postaci przerwanych przewodów ABS. Gdy już zdiagnozowałem usterkę, zapytałem o cenę przewodów od ABS. Cena zmusiła mnie do zastanowienia się, czy nie można by naprawić tej usterki taniej. Drugim istotnym warunkiem było aby po naprawie przewody pracowały równie długo jak oryginalne. Jakość fabrycznych przewodów jest wysoka. Wewnętrzne żyły są odporne na częste zginanie a izolacja gruba i sztywna. Trudno jest dobrać taki przewód z pośród dostępnych na rynku, który spełniałby tak rygorystyczne wymagania i warunki pracy. Do rzeczy:

1. Kupiłem w sklepie muzycznym przewód dwużyłowy z ekranem (bez ekranu nie było - oryginale przewody nie posiadają ekranu) o zbliżonej grubości (6,3mm) i wyglądzie zewnętrznym co oryginał (podobny przewód można z pewnością kupić w dobrym sklepie z częściami RTV) - 3,5zł/mb -> 4mb.

2. W sklepie motoryzacyjnym udało mi się dostać złącza hermetyczne pozwalające na łączenie 2 żył ze sobą - 10zł/szt. -> 4szt.

3. Mając te rzeczy uciąłem oryginalne przewody w miejscu gdzie uległy przerwaniu. Następnie przeciąłem je w pobliżu miejsca gdzie wchodzą do kabiny (w pobliżu zbiornika wyrównawczego z płynem chłodniczym). Warto zaznaczyć przewody aby po ucięciu nie pomylić ich ze sobą. Jeśli ktoś ma ochotę to oczywiście lepiej byłoby dostać się do modułu ABS umieszczonego powyżej pedałów kierowcy, jednak na pewno zajmie to dużo więcej czasu.

tu znajduje się link, w którym coś o tym pisałem

4. Zarobiłem wystające "kikuty" przewodów i założyłem nowo zakupione złącza hermetyczne.

5. Z nowego przewodu uciąłem odcinki o długości od miejsca ucięcia ("kikuty") do gniazda w kole.

6. Ucięte odcinki przewodów i pozostałe oryginalne zabrałem ze sobą, gdzie w domu zarobiłem im ko?cówki.

7. Z jednej strony starych kabli założyłem oryginalne wtyki wchodzące do czujników przy kołach. Z drugiej jedną część z nowo zakupionych złączy.

8. Na nowo ucięte przewody założyłem złącza hermetyczne w taki sposób aby pełniły one rolę przedłużacza.

9. Teraz wystarczyło już tylko wszystko połączyć.

Wymierzone i wykonane w w/w sposób przewody (przedłużacze) wydają się za długie dlatego należy je zwinąć i gdzieś schować. W razie gdy znowu złamie się (oryginalny) przewód wystarczy odciąć przerwany przewód oraz nieco odkręcić przewodu ze "szpulki".

Aha, jeszcze jedno. Do czynności tych wystarczy wyłączyć zapłon, odłączanie akumulatora nie jest konieczne. Pozostaje życzyć powodzenia i zrozumienia tekstu Niestety nie mam technicznych możliwości aby zademonstrować tę przeróbkę na zdjęciach

-----------------
Pozdrawiam Serdecznie
Piotr_W

Jakieś pytania? Oto link do wątku na forum


Power by: eXtreme-fusion 4.11 || Opracowanie graficzne by rider || Edycja i zmiany graficzne: Jabuszko
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania materiałów ze strony bez zgody autora. Š 2008 Klub Espero. @OF.Espero.KD465